Máš problém s učením? Skús zážitkové učenie


Obsahom tohto článku je:
Zážitkové učenie je jedna z najúčinnejších foriem učenia sa.

Jedná sa o iný prístup pri učení, kedy sa miesto nudných grafov a tabuliek predkladajú ľuďom zážitky. Ak na vlastnej koži zažijeme niečo zaujímavé, vytvorí nám to skutočné spomienky.

Ktoré pretrvajú omnoho dlhšie, ako len nabiflené vedomosti. Dnes sa zážitkové učenie využíva hlavne na

• posilnenie rozvoja osobnosti
• sebapoznanie
• ovplyvnenie postojov ľudí
• lepšiu kooperáciu tímu
• poznanie tímových rolí
• odhalenie silných a slabých miest tímovej práce
• vedenie ľudí
• rozvoj kreativity
• posilnenie spontannosti


Nech ťa neprekvapí, že sa zážitkové učenie nevyužíva tam, kde je najviac treba. Priamo v škole.


maturantka pri uceni


Praktický príklad zážitkového učenia 1 – AlfredHitchcock

AlfredHitchcock bol jeden z najlepších režisérov v histórii. Jeho filmy boli odlišné od filmov ostatných režisérov jeho doby. Prečo je to pre nás dôležité? Čo to má so zážitkovým učením?

Pretože Hitchcock vedel veľmi dobre, ako docieliť to, čo od hercov chcel. Zážitkami.
Vo filme The 39 Steps bola jedna scéna, kde mali dvaja hlavní herci bežať spútaní cez krajinu. Madeleine Carroll, hlavná herečka, to chcela zahrať podľa seba. Tak ako by si ona myslela, že by civilizovaná žena jednala v takej situácii.

Pred scénou Hitchcock zobral putá, spútal hlavných hercov dokopy a previedol ich cez kulisy, aby im ukázal, kade pôjdu. Keď chceli, aby ich odomkol, tak im povedal, že kľúč niekde stratil a že ho ide hľadať.
Hodina za hodinou ubiehali a Hitchcock sa nevracal. A zatiaľ čo aj obyčajní upratovači v štúdiu mohli odísť, mohli sa ísť najesť, dve hviezdy nemohli ísť ani na záchod. Dosť ponižujúce, byť takto spútaní.

Lenže keď sa Hitchcock vrátil, odomkol ich a nechal ich hrať, už mali obaja herci situáciu zažitú. Už to nemuseli hrať. Už vedeli, aké to je, byť spútaní. Že je to iné, ako si predtým mysleli. A scéna vyzerala ďaleko reálnejšie, ako keby Hitchcock len nechal hercov hrať.

Neskôr, vo filme Rebecca, obsadil do hlavnej ženskej roly mladú JoanFontaine, ktorá bola zo svojej roly neistá a nervózna. Hitchcock, miesto toho, aby sa snažil ju upokojiť, robil presný opak. Nechal o nej v štúdiu šíriť klebety a ohováranie, bavil sa s ňou odmerane. Tým ju ešte viac zneistil.
A dosiahol presne to, čo chcel. Joanina postava mala byť neistá a nervózna. Joan to vôbec nemusela hrať. Tým pádom bol jej výkon ďaleko lepší a reálnejší.

Hitchcock vedel, že keď chce niekomu predať dôležité informácie, slovami to nepôjde. Zážitkové učenie býva mnohokrát jediný spôsob, ako druhému predať to, čo my máme v hlave.

Praktický príklad 2 – zážitkové učenie rovníc

Zážitkové učenie sa dá vniesť dokonca aj do takých abstraktných vecí ako je matematika. Napríklad rovnice sú veľmi abstraktné veci. Na papieri sa to nedá ohmatať a niektoré deti s tým majú dlho problémy.

Nie každý je na matematiku nadaný. Ale tu môže zážitkové učenie veľmi pomôcť. Ani to nemusí byť zložité a dlho trvať – video zážitkové učenie rovníc.




Martin Hlinka
www.ako-sa-naucit-skor.com









Zadarmo eBook

Dosiahni najlepší výsledok na písomne a ústnej maturite


Maturitné testy

všetko pokope. Maturitné testy, maturitné témy na slohy, správne odpovede tiež nazývané kľúče správnych odpovedí.
A k cudzím jazykom primiešavame aj zvukové nahrávky?


Ako sa učiť?

učenie niekomu nejde, ale možno len preto, že nenaďabil na správnu alchýmiu svojej hlavy. Ak naozaj hľadáš metódy ako si uľahčit naberanie informácií, tak toto je sekcia pre teba ...


Dátumy a časy maturity

časový harmonogram z pohľadu nás študentov. Takže pekne po hodinách rozpísané, čo ťa čaká počas dňa D nazvanom "Externá časť maturity"
















Portál o stužkovej, scénky, firmy, oznamká, šaty
Tablá
Pridaje si aj vy svoje tablo