Maturitné testy zo slovenského jazyka a literatúry


Zoznam všetkých maturitných testov, slohových tém a nahrávok. Vedz, že komunikujeme aj s Ministerstvom školstva Slovenskej republiky a Národným ústavom certifikovaných meraní vzdelávania pretože sa ti snažíme priniesť tie najnovšie infošky zo sveta maturity. Ak ti táto stránka príde užitočná, zdieľaj s kamošmi a klikni na tlačítko "Páči sa mi to".










Témy na sloh

  1. Základný zdravotnícky výcvik by mal byť povinný (diskusný príspevok)
  2. Môj mikrosvet (Umelecký opis miesta, kde žijem)
  3. Je smutné že obeťami podvodníkov sa stávajú tí najzraniteľnejší (uvaha)
  4. Ten odkaz prišiel v pravej chvíli (Rozprávanie)









Témy na sloh

  1. (Diskusný príspevok) „A načo je sloboda, ak nie na to, aby si sa angažoval?“ J. P. Sartre
  2. (Úvaha) Spoločnosť sa mení, ale ľudská závisť a radosť zostávajú stále rovnaké
  3. (Slávnostný príhovor pri príležitosti ukončenia stredoškolského štúdia) Učiteľ ti môže otvoriť dvere, ale vstúpiť do nich musíš ty sám
  4. (Rozprávanie) Priateľ mi podal ruku v pravý čas









Témy na sloh

  1. Zmeny v spoločnosti sú rýchlejšie než naša schopnosť adaptovať sa na ne (Diskusný príspevok)
  2. „Načo je knižka,“ pomyslela si Alica, „keď nemá ani obrázky...?“ Lewis Carroll, Alica v krajine zázrakov (Úvaha)
  3. Začiatokčikoniec? (Slávnostný príhovor pri príležitosti ukončenia stredoškolského štúdia)
  4. Vtedy som si uvedomil/uvedomila, že na to mám (Rozprávanie)









Témy na sloh

  1. „Najjasnejšie pojmy sú často zatemňované zložitými úvahami.“ Cicero (Úvaha)
  2. To najkrajšie bolo v nej/ňom ukryté (Charakteristika osoby)
  3. Dnes som mal/mala rande so svojim mestom... (Rozpravánie)
  4. Jeden deň bez zlozvyku / zlozvykov! (Diskusný príspevok)









Témy na sloh

  1. „Zármutok znesieš sám, ale o radosť sa musíš podeliť.“ Elbert Hubbard (Úvaha)
  2. Pohľad z okna vlaku (Umelecký opis)
  3. Čo keby sme ušli? (Rozprávanie)
  4. Znaky tvorby spisovateľov ľubovoľného literárneho obdobia (Výklad)









Témy na sloh

  1. „Veľkosť každého človeka sa meria jeho stratou.“ Alfred de Vigny (Úvaha o (ne)schopnosti človeka uvedomiť si vlastné šťastie)
  2. Ten pohľad mi vyrazil dych (Rozprávanie)
  3. Umenie dokáže človeka zmeniť (Diskusný príspevok)
  4. Základným predpokladom ľudského spolunažívania je komunikácia (Prejav pri príležitosti otvorenia školského týždňa tolerancie)









Témy na sloh

  1. Sociálna internetová sieť – náš sluha či pán? (Úvaha)
  2. Kam len oko dovidí... (Umelecký opis Slovenska)
  3. I malé meškanie môže spôsobiť veľké problémy (Rozprávanie)
  4. „Kto teba, pes, smie nazvať psom? Ty si môj priateľ milý. Dobre by bolo, keby ťa dejiny pochopili.“ Ján Smrek (Diskusný príspevok o spolužití človeka a zvieraťa)









Témy na sloh

  1. „Budeme sa prepadať od hanby, keď si spomenieme, na čo sme sa pozerali, čo sme čítali a čo sme počúvali.“ Boris Filan ( Diskusný príspevok o súčasných hodnotách )
  2. Nemám ju rád/rada, ale musím s ňou žiť ( Charakteristika personifikovanej vlastnosti )
  3. Výdobytky modernej techniky – ovládame my ich alebo ony nás? (Úvaha)
  4. Som jednoducho smoliar (Fiktívny beletrizovaný životopis)












Témy na sloh

  1. Táto ulica mi je známa... (Umelecký opis)
  2. Blogeri sú obrazom spoločnosti ( Diskusný príspevok )
  3. „Máme dosť ľudí, čo vravia, aké to je – no zišli by sa takí, čo by povedali, aké to môže byť.“ Robert Orben (Úvaha)
  4. Gaudeamus igitur (Rozprávanie o mojej ceste k dospelosti)





Témy na sloh

  1. Úroveň spoločnosti sa posudzuje podľa toho, ako sa dokáže správať voči svojim najbezbrannejším (Diskusný príspevok)
  2. Môj svet (Umelecký opis školy)
  3. Bol by Holden Caulfield prototyp mladého rebela aj dnes? (Úvaha)
  4. Hovoria o mne... (Charakteristika osoby)









Témy na sloh

  1. „Myslíte, že v horách je vzduch bez chemikálií,keď komíny sú vysoké? A ste si istí, že voda z prameňa je pramenitá?“ J. Zambor (Úvaha)
  2. Ťapákovci v nás a okolo nás (Diskusný príspevok)
  3. Odišiel/odišla som, hoci som mal/mala zostať (Rozprávanie)
  4. Aj zima má svoje čaro (Umelecký opis)









Témy na sloh A

  1. Dôkaz mojej dospelosti (Rozprávanie)
  2. Volám sa Jozef Mak (Beletrizovaný životopis)
  3. Ako správne zvládnuť stres? (Úvaha)
  4. Don Quijotte 21. storočia (Charakteristika)




Témy na sloh B

  1. Dôkaz mojej dospelosti (Rozprávanie)
  2. Volám sa Jozef Mak (Beletrizovaný životopis)
  3. Ako správne zvládnuť stres? (Úvaha)
  4. Don Quijotte 21. storočia (Charakteristika)









Témy na sloh A

  1. Slávnostný prejav pri príležitosti 100. výročia založenia knižnice
  2. Človek, od ktorého sa mám stále co učit. (Charakteristika osoby)
  3. Tuším, kam kráča ľudstvo. Premýšľam, kam mám kráčať ja. (Úvaha)
  4. Miesto, kam sa stále rád vraciam. (Umelecký opis)




Témy na sloh B

  1. Slávnostný prejav pri príležitosti 100. výročia založenia knižnice
  2. Človek, od ktorého sa mám stále co učit. (Charakteristika osoby)
  3. Tuším, kam kráča ľudstvo. Premýšľam, kam mám kráčať ja. (Úvaha)
  4. Miesto, kam sa stále rád vraciam. (Umelecký opis)










Zverejnené so súhlasom NÚCEM - Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania.





Zadarmo eBook

Dosiahni najlepší výsledok na písomne a ústnej maturite


Maturitné testy

všetko pokope. Maturitné testy, maturitné témy na slohy, správne odpovede tiež nazývané kľúče správnych odpovedí.
A k cudzím jazykom primiešavame aj zvukové nahrávky?


Ako sa učiť?

učenie niekomu nejde, ale možno len preto, že nenaďabil na správnu alchýmiu svojej hlavy. Ak naozaj hľadáš metódy ako si uľahčit naberanie informácií, tak toto je sekcia pre teba ...


Dátumy a časy maturity

časový harmonogram z pohľadu nás študentov. Takže pekne po hodinách rozpísané, čo ťa čaká počas dňa D nazvanom "Externá časť maturity"
















Portál o stužkovej, scénky, firmy, oznamká, šaty
Tablá
Pridaje si aj vy svoje tablo